Tilaus ja toimitusehdot

[woocommerce_terms_and_conditions]

Tilaus – ja toimitusehdot

Yleistä

Artesaanikauppa Rita Saari y-tunnus: 2384821-5, myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa1.2.2025 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5%, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut

Tilauksesta veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. koko ja paino) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Tilaaja sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksuehdot, maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Maksupalvelutarjoaja Paytrail Oyji

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Tilaus- ja maksuvahvistus

Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa sähköpostiositteensa ja puhelinnumeronsa tilausvahvistusta ja tuotteen toimittamista varten. Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Erillisen maksunvahvistuksen toimittaa maksunpalveluntarjoa Paytrail Oyj.

Toimitustapa:

Pakkaamme tilauksen 1-3 päivän kuluttu tilauksesta. Lähetämme vielä erillisen ilmoituksen, kun tilauksesi on pakattu ja toimitettu kuljetettavaksi luoksesi. Tilaukset kuljettaa Posti.

Postipaketti, nouto lähimmästä Postista:

Tilaus toimitetaan asiakasta lähimpään vapaaseen Postin toimipisteeseen noudettavaksi. Asiakas saa postilta ilmoituksen, kun lähetys on noudettavissa. Posti säilyttää lähetystä 7 vuorokautta. Tämän jälkeen lähetys palautuu takaisin lähettäjälle.

Koosta riippuen tilaus toimitetaan joko postilaatikkoon tai noutopisteeseen. Lähetyksen kulkua voit seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella.

Toimitusaika

Toimitusaika muodostuu siitä kun pakkaamme tilauksen ja siirrämme sen postin kuljetettavaksi. Voit odottaa tilauksen saapuvan 3-10 päivän kuluttua tilauksesta. Tätä sovelletaan tuotteille jotka ovat heti ostettavissa verkkokaupasta. Poikkeuksen tähän tekee tuotteet, joka valmistetaan tilauksesta tai toimitustavaksi on sovittu nouto verstaalta.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto ja palautusoikeus siitä hetkestä, kun olet tuotteen / tuotteet vastaanottanut.  

Peruutusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tilaajalla on velvollisuus pitää huolta tuotteesta siihen asti, kunnes se on palautettu myyjälle tai annettu kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Tuotteen tulee olla hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.

Jos haluat palauttaa tuotteen, tulee peruuttamisilmoitus tehdä selkeästi alla olevaan sähköpostiimme.

rita@ritasaari.fi

Lisää palautettavaan paketin yhteyteen tilausnumero, nimesi ja yhteystietosi ja tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Paketoi palautettava tuote huolellisesti.

Tuotteen tulee olla pakattu alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa.

Mahdolliset asiakaspalautukset, muut kuin virheelliset tuotteet tulee kustantaa itse.

Lähetä palautus osoitteeseen:

Tmi Rita Saari

Palkkatilankatu 1 C 33

00240 Helsinki

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Tuotteen ollessa viallinen tai virheellinen vastaa myyjä Artesaanikauppa Rita Saari palautuskuluista. Viallisesta tuotteesta on ilmoitettava viipymättä samoin ehdoin kuin yllä mainitut peruutusehdot.

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

Asiakaspalvelu:

rita@ritasaari.fi

Puh: 050 52 52525

Asiakaspalvelu on tavoitettavissa puhelimitse.

Tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin kello: 10-17.00

Erimielisyydet

Asiakaspalvelu ja asiakas tyytyväisyys on meille tärkeää, joten pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, molenmpia osapuolia parhaiten miellyttävällä tavalla. Otathan ensi sijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian joko sähköpostilla tai puhelimitse.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Vastuunrajoitus

Tmi Rita Saari ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.